Betty's Bay, 28 juli 2016 - Reisverslag uit Betty’s Bay, Zuid-Afrika van Irma Woude - WaarBenJij.nu Betty's Bay, 28 juli 2016 - Reisverslag uit Betty’s Bay, Zuid-Afrika van Irma Woude - WaarBenJij.nu

Betty's Bay, 28 juli 2016

Door: Irma

Blijf op de hoogte en volg Irma

28 Juli 2016 | Zuid-Afrika, Betty’s Bay

De weersvoorspelling voor vandaag is regen. Jeroen en Jochem willen graag een Shark cage dive doen, maar als Jeroen belt blijkt dit vandaag al niet meer mogelijk. Na het ontbijt besluiten we om naar Betty's Bay te gaan waar ook een pinguinkolonie zetelt. De zon schijnt hier vanochtend, dus mogelijk hebben we geluk.
De baai waar we naar toe gaan ligt ten westen van Hermanus op ongeveer 30 minuten rij-afstand. Via de snelweg R43, de plaats Kleinmond en de R44 bereiken we Betty's Bay. Onderweg zien we een prachtige regenboog die moeilijk vanuit de auto met de lens te vangen is. Het betekent ook regen in plaats van zon zo blijkt bij aankomst in Betty's Bay. Niet echt aantrekkelijk om in deze sproeiregen te gaan kijken, maar we doen het toch. Voor een gering entreebedrag kan je naar de pinguïns toe over een pad van houten vlonders. De beestjes scharrelen en waggelen tussen de lage begroeiing en onder de vlonders door of houden elkaar gezelschap op de rotsen bij de zee. Het blijft een grappig gezicht om ze zo te zien waggelen. Als we allemaal als verzopen katjes weer terug zijn bij de ingang zien we een cameraploeg en een viertal personen die ieder een grote kartonnen doos dragen. Uit een van de dozen steekt een pinguïn zijn hoofd door een gat. Het ziet ernaar uit dat ze de pinguïns op deze plek hun vrijheid gaan geven. En dat is inderdaad het geval. We moeten wel even geduld hebben en met die regen is dat natuurlijk lastig, maar dan zien we hoe de dozen worden opengemaakt en de pinguïns worden vrijgelaten. Ze staan er een beetje verstrooid bij alsof ze niet helemaal weten wat de bedoeling is. Maar dan komt er een golf en kiezen ze het ruime sop. Welkom thuis, en wij zijn getuige geweest van een mooi moment.
Na een koffie- en chocobreak duiken we snel de auto in om in Kleinmond een korte boodschappenstop te houden. We nemen broodjes en vleeswaren mee voor de lunch en olijven en nootjes voor de borrel later in de middag. De warme soep en broodjes gaan er wel in. Later in de middag komen Alex en Marianne met de fles wijn die zij in Fairview hebben gekocht en Rob heeft de kaas en jam op een houten plank uitgestald. We zitten gezellig in de serre. Laat het borrelen maar beginnen. Tevens beleven wij een historisch moment deze middag. Wij hebben het voor elkaar gekregen dat Rob heeft meegedaan aan het kaartspel Hartenjagen, en ...... hij heeft nog gewonnen ook.
De Tuk-Tuk taxi van gisteravond was een uitkomst, dus maken we graag gebruik van deze dienst om ons te laten vervoeren. In de la in de keuken vind ik diverse menukaarten van restaurants en de keuze valt op La Pentola, vlakbij de Pear Tree, die aangeeft geen plaats te hebben voor 8 personen. Het eten en de bediening zijn uitstekend. Wel een wat lange wachttijd, maar de kwaliteit maakt dat ruimschoots goed.

• 31 Juli 2016 - 16:51

Annemiesoons:

Ja wat leuk dat jullie mochten kijken hoe de pinguïns werden vrijgelaten dieren moeten ook in vrijheid kunnen leven niet en ja eten hoort er ook bij
    Zo zullen de kilootjes wel eraan komen hahaha
    Maar dat moet kunnen op vakantie niet !!
    Geniet er maar van want de tijd gaat snel hoor al bijna een week erop zitten en al zoveel gezien
    Wat volgt er nog meer ? Ik blijf jullie volgen .
    Gr Annemie