Van Oudtshoorn naar Tsitsikamma, 31 juli 2016 - Reisverslag uit Tsitsikamma, Zuid-Afrika van Irma Woude - WaarBenJij.nu Van Oudtshoorn naar Tsitsikamma, 31 juli 2016 - Reisverslag uit Tsitsikamma, Zuid-Afrika van Irma Woude - WaarBenJij.nu

Van Oudtshoorn naar Tsitsikamma, 31 juli 2016

Door: Irma

Blijf op de hoogte en volg Irma

31 Juli 2016 | Zuid-Afrika, Tsitsikamma

Helaas moeten we afscheid nemen van dit heerlijke resort Mooiplaas. We laten ons het ontbijt extra goed smaken om de herinnering aan deze plek levendig te houden.
Vandaag gaat de reis verder naar Tsitsikamma Naturalis Park, waar een Oceanette voor onze gezinnen is gereserveerd. Het is altijd weer een verrassing, waar we terecht komen.
De af te leggen afstand voor vandaag is 222 km. We zetten eerst koers richting George via de N12 en komen via Mossel Bay en Wilderness in Kysna, allen kustplaatsen. Mossel Bay doet ook weer Amerikaans aan.
Ook hier kan je shark cage excursies en whale watching boat tours doen, maar helaas voor Jeroen en Jochem was de eerstvolgende beschikbaarheid om mee te gaan op maandag.
In Knysna parkeren we de auto's aan het waterfront en slenteren we langs de shops die hier op zondag geopend zijn. Wat hebben ze hier leuke winkeltjes. Marianne en ik zouden hier wel een middagje zoet kunnen zijn, maar die vlieger gaat niet op. De Cappuchino is erg welkom en na een lichte lunch lopen we weer terug naar de parkeerplaats.
Na Knysna volgen we Plettenberg Bay en Storms River. De weg gaat over in een tolweg (N2) die ons naar Tsitsikamma National Park leidt. We komen langs de plek waar durfals kunnen bungee jumpen en na een stief kwartiertje rijden slaan we rechtsaf richting Storms River Mouth. Zo'n vijf minuutjes later staan we bij de ingang waar ons gezelschap zich met auto en al moet laten registreren. Een onaardige homo gebiedt ons snel een aantal gegevens in te vullen en komt, na inname, nog een keer zuchtend teruglopen omdat het kenteken van de auto nog mankeert. 20 meter verderop moeten we de auto's parkeren om ons bij de receptie te melden voor het in ontvangst nemen van de sleutels van onze huisjes. Achter de balie verwerkt een aardige homo onze registratie en wijst ons aan hoe wij naar onze onderkomens moeten rijden. Een kleine tegenvaller is dat wij nog eens 100 euro per gezin extra kwijt zijn aan entreegeld voor het park.
De oceanettes liggen pal aan de kust. Vanuit onze slaapkamer zien we hoe de golven op de rotsen beuken. Het is net of het hier stormt, maar dat is enkel en alleen het geluid van ze oceaan. Er staat niet veel wind. Wat een machtige plek is dit weer. Jochem en Jeroen hebben in een mum van tijd een rots gevonden waar ze zich op hebben geposteerd en ik maak snel een foto van hen voordat ik mijzelf bij hen voeg.

Voor het ontbijt van morgenochtend begeven we ons naar de enige shop hier op het National Park en tot mijn verbazing hebben ze zelfs pindakaas. Laat ik daar nou net zin in hebben.

Om 19.00 uur keren we terug voor het avondeten. Het is een gezellig restaurant en de steaks, filets, salade en cordon blue zien er niet alleen goed uit, ze smaken ook nog opperbest.