De heenreis, 21-22 juli 2016 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Irma Woude - WaarBenJij.nu De heenreis, 21-22 juli 2016 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Irma Woude - WaarBenJij.nu

De heenreis, 21-22 juli 2016

Door: Irma

Blijf op de hoogte en volg Irma

21 Juli 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

We boffen met de lift die Niklas, een vriend van Jeroen van de lagere school, ons kan geven naar Schiphol. Mooi op tijd om 14.30 uur zijn we bij de incheckpunten alwaar we onze koffers kunnen droppen. We zijn snel door de controles en lopen meteen de familie Maas tegen het lijf.
Met vlucht KL1769 vertrekken we eerst naar Frankfurt. Een korte vlucht van 45 minuten. Op Frankfurt hebben we ruim 3 uur de tijd om over te stappen op te volgende vlucht die ons naar Johannesburg brengt. De luchthaven van Frankfurt is dermate groot dat we met de bus van terminal 2 naar terminal 1 worden gebracht. Daar hadden we even niet op gerekend, maar uiteindelijk zijn we prima op tijd voor de ruim 10 uur durende vlucht SA0261 naar Johannesburg. De koffers hoeven we niet eerst op te halen. Dat scheelt weer.
Voordat we kunnen landen, maakt het vliegtuig nog een extra rondje omdat de landingsbaan nog niet vrij was. De overstaptijd op onze laatste vlucht is krap en er staat een lange rij voor de paspoortcontrole, alwaar er van beide handen alle vinger- en duimafdrukken, alsmede een foto wordt genomen. De tijd tikt door en we moeten op Johannesburg wel onze koffers ophalen.
Helaas ontbreken er twee koffers, die van Jeroen en van mij. Omdat de tijd dringt moeten we haast maken, anders zouden we onze vlucht missen. We hebben nog een kleine hoop dat onze koffers er wel zullen zijn in Kaapstad. Die hoop is al snel vervlogen als blijkt dat ook alle andere koffers niet in Kaapstad op de band liggen. Inmiddels zijn Jeroen en ik al naar de informatiebalie gegaan om te melden dat onze koffers niet op de plaats van bestemming zijn aangekomen. Het blijkt dat 1 koffer nog in Amsterdam is achtergebleven en de andere koffer in Frankfurt. Deze zullen worden gestuurd naar ons verblijf in Kaapstad. Naar verwachting de volgende middag.
Terwijl de anderen wachten op hun koffers die met de volgende vlucht mee zullen komen, begeven Rob en ik ons naar de aankomsthal alwaar wij worden verwelkomd door onze contactpersoon, Joepie genaamd. Een goedlachse Zuid Afrikaan die ons alvast een paar tips & tricks geeft. Hij begeleidt ons ook naar de autoverhuur en als ook dat is geregeld, neemt hij afscheid en kunnen we onze weg per Toyota vervolgen naar ons eerste verblijf - De Waterkant Village - in Kaapstad. We hebben de komende drie nachten een heel leuk appartement in Victoriaanse stijl.
Nadat we in café Manhattan pal tegenover onze appartementen heerlijk gegeten hebben in gezelschap van meerdere homo stellen, vallen we als een blok in slaap om de volgende ochtend om 07.30 uur aan het ontbijt te verschijnen. De Robbebeiland Tour staat op het programma en de boot vertrekt om 09.00 uur.

• 23 Juli 2016 - 23:05

Annemie Soons:

Hoi Irma
    Wat een pech al dat de koffers zijn achtergebleven
    Heb je al kleding moeten lenen van anderen ? Hopelijk komt alles goed
    Goeie reis verder en dat mag de pret niet drukken hè!
    Gr. Annemie

• 23 Juli 2016 - 23:23

Irma Van Der Woude:

Helaas zijn de koffers nog niet afgeleverd. Waarschijnlijk morgen.

• 24 Juli 2016 - 08:29

Angelique:

Dat is wat je noemt avontuur en survival. Hoort erbij.
    Trouwens ben benieuwd wie de hotellocatie heeft geselecteerd ;-) :
    Gevonden op internet bij nighttours.com:
    Most gay places are located at the area called 'Waterkant'. Recommended gay bars: café Manhattan.
    Have fun everybody!

• 24 Juli 2016 - 12:50

Klara :

Wat een goed bericht dat jullie goed zijn aangekomen.
    Jammer van de koffers, dat hoort er bij. Irma dan maar een onderbroek van Rob aan.
    Heel leuk dat ik jullie reisverslag kan volgen. Ik moet er nog even aan wennen maar het gaat stukje bij beetje beter om het (waarbenjij.nu) reisverslag te begrijpen en er op te reageren.
    Verder heel veel plezier, en de groeten aan allemaal.
    Liefs Klara

• 24 Juli 2016 - 23:45

Marjo:

Wat leuk om van julle Afrika avonturen te lezen! ik blijf jullie volgen op jullie mooi reis en dat van die koffers komt gewoon goed hoor! Veel plezier en mooie ervaringen gewenst!