Van Tsitsikamma naar Uhmlanga, 2 augustus 2016 - Reisverslag uit Umhlanga, Zuid-Afrika van Irma Woude - WaarBenJij.nu Van Tsitsikamma naar Uhmlanga, 2 augustus 2016 - Reisverslag uit Umhlanga, Zuid-Afrika van Irma Woude - WaarBenJij.nu

Van Tsitsikamma naar Uhmlanga, 2 augustus 2016

Door: Irma

Blijf op de hoogte en volg Irma

02 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Umhlanga

Om 08.00 uur vertrekken we en nemen we afscheid van Tsitsikamma, de oceaan met haar witte schuimkoppen, onze family cottages en een baviaan, die ineens opduikt op zoek naar eten. Hij is snel. Op het ene moment zit hij onder een van de houten huisjes en op het andere moment loopt hij alweer aan de overkant bij de stenen barbeques.
Bij de ingang leveren we de sleutels in bij de aardige homo, die ons bedankt voor ons verblijf en ons een prettige reis toewenst.
Het eerste reisdoel van deze dag is het vliegveld in Port Elizabeth, waar wij de auto's inleveren en een vlucht hebben naar Durban. We verlaten de Oost-Kaap provincie en zetten bij aankomst in Durban voet aan land in KwaZulu Natal. Zuid-Afrika heeft in totaal negen provincies.
Het inleveren van de auto's en vlucht BA6323 vanaf King Shaka AirPort om 13.15 uur verlopen voorspoedig. Voordat we vliegen brengen we de wachttijd door bij Wimpy. Een oude bekende, deze keten bestond vroeger ook in Nederland!
Ruim een uur later zijn we geland op OR Tambo AirPort. Gelukkig hebben we allemaal onze koffers van de bagageband weten te plukken. Het autoverhuurbedrijf BidVest zit op een steenworp afstand, maar voordat we in beide auto's weg kunnen rijden is er zo weer een uur verstreken. Wel heel prettige auto's met een hogere zit en een grotere kofferbak. Het inladen van onze koffers gaat een stuk gemakkelijker. Deel twee van onze reis is begonnen.
Ons overnachtingsadres bevindt zich 18 km verderop in Uhmlanga, Manaar Guest House. Ook daar worden we verwelkomd door twee homo's. Heel erg vriendelijk. Een van hen toont ons enthousiast de kamers. Mathijs, Jochem, Jasper en Jeroen laten ons opgetogen hun 2 verdiepingen tellende appartement zien. Het is werkelijk schitterend en ik kan me voorstellen dat ze het jammer vinden dat ze slechts 1 nacht in dit kasteel blijven, zoals ze het zelf betitelen.
We hebben lekker een paar uurtjes "vrije tijd" en de jongens hebben al snel de jacuzzi naast het zwembad ontdekt. Dat is nog eens genieten met elkaar. Drankje erbij en de dag kan niet meer stuk.
's Avonds eten we bij Olive and Oil, een aanrader van onze gastheer, waar we met de taxi naar toe worden gebracht. Even zijn we elkaar kwijt omdat we elk op een andere plek worden afgezet. Als ik richting de hoek loop blijken Alex, Marianne, Jochem en Mathijs daar op ons te staan wachten.
We gaan naar boven naar onze gereserveerde tafel en laten ons de Chicken pesto, pizza's en auberginegerecht goed smaken. Het dessert laten we aan ons voorbij gaan. De helft van de toetjes bestaat uit ijs en aangezien er geen ijs is vanwege een mankement aan de koelkast halen we een ijsje aan de overkant voor degenen die daar zin in hebben. Als we met de taxi weer terug zijn op ons honk, gaan we lekker slapen.
Morgen op naar Sint Lucia.